נישת שיווק
ההגדרה של נישה היא: שרות או מוצר שממלא צורך של לקוח שלא מולא. התמחות.
ההסטוריה היזמית מלאה בדוגמאות של אנשים פשוטים שגילו נישות קטנות שאחרים לא ראו, שהניבו רווחים עצומים. יצירת מוצר או שרות נישה היא כישרון עסקי חיוני.
יש לך עסק קטן? ההסטוריה מראה שהדרך הטובה ביותר להתגבר על מחסור בכסף, ניסיון, או קשרים טובים היא ליצור נישת מוצר או שרות ייחודי. נישה מעלה אותך לרמה של שחקן בשדה של מתחריך הגדולים. אתה רוצה זאת? בוודאי...
יצירת נישות למוצר או שרות לא דורשת ממך להמציא את הגלגל, אלא לחשוב על דרכים
איך לשפר המצאה זו. כאן נמצאים ההצלחה והכסף שתעשה.
ראה את ההסטוריה הכלכלית של יפן שמוכיחה שההתעשרות לאו דווקא מרעיונות חדשים, אלא משיפור מוצר או רעיון שרות. ביפן היום המוצרים איכותיים בתחומים: מכוניות, אלקטרוניקה, מתכת ומוצרים ושרותים איכותיים שונים, שהקרדיט להם לא בהמצאתם , אלא בשיפורם . יש פחות סיכון בשיפור מוצר מאשר בהמצאתו.
לא כולם נולדו עם כושר המצאה כמו אדיסון, ועדיין כל אחד יכול להצליח ולהרוויח במציאת דרכים של שיפור רעיונות שכבר קיימים. כאן נטועה ההזדמנות.
אם יש לך עסק קטן, מה היא הדרך שלך להתחרות בחברות ענק בתחום שלך?
כן, הדרך היא לדעת ליצור נישות שוק ייחודיות. עם הכישרון הזה ליצור ולפתח נישות
שיווק, אתה יושב על כיסא הנהג ומתחרה בהצלחה בגולית בתחומך.
היום אנו צריכים לחשוב חשיבה יצירתית שמניבה פירות. אדם שניחן בחשיבה יצירתית שמוצאת, יוצרת או מפתחת נישה מיוחדת, קוצר את מיטב הפירות הפיננסיים. צריך ללמד חשיבה יצירתית כזו. יש ביקוש בלתי מוגבל לחשיבה יצירתית של מציאת נישות שיווק ייחודיות. נישה היא הגורם העיקרי שמבדיל מוצר אחד מהאחרים בתחום.
אם יש לך עסק של מוצר או שרות עדיין ללא מתחרים, היה סמוך ובטוח שאם הוא מצליח, יהיו לפחות 20 עסקים שיעתיקו אותו לפני שתסיים לומר את המילה תחרות.לכן חשוב מאוד ללמוד איך ליצור נישה. זאת כי בעל המוצר או השרות שיתפוס יותר נישות יזכה.
אם יש לך מוצר או שרות, להלן חמש שאלות לשפוט אם יש לו פוטנציאל נישה:
1. האם למוצר או לשרות שלך יש משהו ייחודי, אקסטרא, יותר מאשר למוצרים
דומים?
האם אתה יכול להוסיף לו משהו שיהיה שונה מהעדר? למשל, האם אתה יכול להוסיף
לו שירות, אשראי או נוחות נוספת?
2. האם המוצר שלך קל ונוח לשימוש מאשר של מתחריך?
היום אנשים קונים לא רק איכות, שרות ויוקרה - הם קונים נוחות.
האם אתה יכול לעשות כך שיהיה יותר קל לקנות את המוצר שלך מאשר של האחרים?
3. האם המוצר שלך נותן תוצאות יותר מהר ממוצרי מתחריך?
היום העולם מהיר יותר, אנשים רוצים זאת אתמול, שונאים לחכות. האם אתה יכול
לתת תוצאות מהר יותר בלי לאבד מהאיכות? האם אתה יכול לתת שרות לקוחות מהיר
יותר, לטפל בתלונות מהר יותר, לענות לטלפון מהר יותר וכו'?
4. האם המוצר שלך עוזר להפחית סיכון ביחס למתחריך?
היום הלקוחות מסתכלים לא רק מה יש במוצר עבורם, אלא הם מוכנים לשלם עבור מה שאין במוצר: ללא מלח, ללא סוכר, ללא שומן, נטול קפאין, ללא המתנה, וכו'.
האם אתה יכול למצוא משהו שלילי להסיר אותו עבור הלקוחות, כאשר המתחרה לא
יכול לעשות זאת? חשוב בטיחות!
5. האם המוצר שלך מעודד קניה חוזרת?
עסקים מועטים יכולים להתקיים בלי קניה חוזרת. אם אין את זה לעסק שלך אתה חי על זמן שאול. או שאתה צריך למצוא מוצר אחר שמשביח אותו, או שרות שמתאים לו.
אם אתה שואל את עצמך את השאלות הללו, אתה בדרך ליצירת נישה חזקה שתהיה קשה למתחריך.
בני ישראלי, M.B.A, הרצאות, סדנאות, אימון אנשי מכירות, ספרי: "איך להצליח בחיים", ומנהל אתר האינטרנט:
http://www.loveyoursuccess.net
http://www.loveyoursuccess.net